Вівторок, 19.03.2024, 10:14
Вітаю Вас Гість | RSS

Новороманівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 78
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Заруцька Г.І. - Випускна робота 2019

Міністерство освіти і науки України
КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»

Житомирської обласної ради

Кафедра методики викладання навчальних предметів

 

 

Випускна робота

 

Взаємозв’язок зарубіжної літератури та інших видів мистецтв як засіб формування полікультурної компетентності школярів

 

Виконала

Заруцька Галина Іванівна,

слухачка курсів підвищення кваліфікації

вчителів зарубіжної літератури,

російської мови,

вища кваліфікаційна категорія,

старший учитель,

вчитель зарубіжної літератури

Новороманівської ЗОШ І-ІІІ ст.,

Новоград-Волинського району,

кваліфікація за дипломом

учитель російської мови і літератури,

проходження курсів:

з «21» січня по «24» травня 2019 р.

моб. тел.: 096 5103524

 

Житомир – 2019 р.

ЗМІСТ

 

ВСТУП……………………………………………………………………………….3

 

Розділ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ…………………………………………………….6

    1. Поняття полікультурна компетентність у науковій літературі…………….6
    2. Формування полікультурної компетентності школярів через взаємозвязок зарубіжної літератури з іншими видами мистецтв………..10

 

Розділ 2. МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……….14

    1. Практичний досвід формування полікультурної компетентності учнів на уроках зарубіжної літератури у взаємозвязку з іншими видами мистецтв…………………………………………………………………….14
    2. Методичні рекомендації щодо формування полікультурної компетентності школярів у процесі навчання зарубіжної літератури...21

 

ВИСНОВКИ………………………………………………………………………..25

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………………….27

ДОДАТКИ………………………………………………………………………….29

ВСТУП

 

Актуальність теми. Національна доктрина розвитку освіти України [14] передбачає, що сучасна система освіти має забезпечити виховання людини демократичного світогляду і культури, яка дотримується прав і свобод особистості, з повагою ставиться до традицій народів і культур світу, національного, релігійного, мовного вибору особистості, виховання культури миру і міжособистісних відносин. Це вимагає дотримання полікультурних підходів до організації освітянської сфери.

Полікультурність – одна із найактуальніших тенденцій світового процесу реформування освіти, покликана до життя демократизацією, що поглиблюється і все більше охоплює соціальні структури світового співтовариства. Як зазначають спеціалісти, що займаються проблемою полікультурності системи освіти, глибокі процеси трансформації, що охопили увесь світ, суттєво змінюють традиційну роль освіти.

Одним із важливих завдань сучасної системи освіти є підготовка школярів до ефективної крос-культурної взаємодії в полікультурному середовищі, що пов’язано з усвідомленням культурного різноманіття, толерантним ставленням до цього різноманіття і здатністю до поведінки відповідно до конкретних умов. Відтак одне з основних завдань загальноосвітньої школи - формування полікультурної компетентності школярів, під якою розуміють здатність людини жити й діяти в багатокультурному середовищі.

Сучасний школяр перебуває в неперервному потужному потоці комп'ютерної інформації, телебачення, кінофільмів і було б помилкою вважати, що доступність художніх цінностей автоматично забезпечує високий рівень духовного світу й культури людини. А. Макаренко з цього приводу зазначав, що коли учень дивиться спектакль за спектаклем, фільм за фільмом, недостатньо осмислюючи побачене, то він звикає до пасивного задоволення, яке часто не йде далі простого безвольного враження, що пробігає по поверхні свідомості, не зачіпаючи його особистості [12, с. 298]. Тому повноцінне засвоєння культурної спадщини вимагає цілеспрямованого естетичного виховання з дитячих років. Культурі почуттів дітей слід учити так же наполегливо, як і навчати основ наук.

Освіті відводиться найголовніша роль у розвитку полікультурної компетентності особистості. Поняття «полікультурна освіта» тлумачиться як компонент загальної освіти, направлений на краще розуміння інших культур, сприяння у встановленні сприятливих відносин взаємного обміну та взаєморозуміння між представниками різних культур, виховання в дусі не насилля та віротерпимості. В сучасній педагогіці є ідеї, які не досить активно використовуються в школі щодо становлення полікультурної компетентності учнів. Це, зокрема, ідея взаємозв’язку зарубіжної літератури та інших видів мистецтв як засобу формування полікультурної компетентності школярів.

Аналіз наукових досліджень і публікацій. Питанню формування полікультурної компетентності присвятили свої праці Р.Агадуллін, О.Гуренко, Н.Лебедєва, Т.Поштарьова, Л.Перетяга, В.Кузьменко, Л.Гончаренко, В.Бойченко та ін. Однак в українській педагогіці залишається недостатньо висвітлене питання ролі зарубіжної літератури та інших видів мистецтв у процесі формування полікультурної компетентності. Актуальність визначеного напрямку й зумовила вибір теми випускної роботи: «Взаємозв’язок зарубіжної літератури та інших видів мистецтв як засіб формування полікультурної компетентності школярів».

Обєкт дослідження: формування полікультурної компетентності школярів.

Предмет дослідження: методи й засоби формування полікультурної компетентності школярів через взаємозв’язок зарубіжної літератури та інших видів мистецтв.

Мета дослідження: дослідити взаємозв’язок зарубіжної літератури та інших видів мистецтв як засобу формування полікультурної компетентності школярів.

дивитися далі

Ми раді Вас вітати
Вхід на сайт
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Архів записів
ПОДІЛИТИСЯ

Новороманівська ЗОШ І-ІІІ ступенів 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz