Субота, 27.04.2024, 07:14
Вітаю Вас Гість | RSS

Новороманівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 78
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ПОЛОЖЕННЯ про дистанційне навчання

ПОЛОЖЕННЯ

про дистанційне навчання в Новороманівській загальноосвітній школі I-III ступенів

Відділу освіти, молоді та спорту Брониківської сільської ради

Новоград-Волинського району

 Житомирської області

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.  Це Положення визначає  основні засади організації та запровадження дистанційного  навчання  в  Новороманівській загальноосвітній школі I-III ступенів на час карантинних обмежень.

   1.2.  У  своїй  роботі  з  впровадження  дистанційного  навчання заклад освіти  керується чинними документами:

— Конституцією України;

— Цивільним кодексом України;

 -  Законом України «Про освіту»«Про повну загальну середню освіту»

            нормативними та розпорядчими документами щодо організації освітнього          процесу в закладах загальної середньої освітиУкраїни в умовах дистанційного навчання під час карантину та інших надзвичайних обставин;

          Положенням  про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН від 08.09.2020 року № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання»;

          Лист МОН від 02.11.2020 року № 1/9-609 «Щодо організації дистанційного навчання».

          Лист МОН від 09.12.2020 № 1/9-678 "Щодо безпеки освітнього процесу".

1.3.  Під  дистанційним  навчанням  розуміється    процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається  в основному  за  опосередкованої  взаємодії  віддалених  один  від одного  учасників  освітнього процесу, яке функціонує  на  базі  інформаційно-комунікаційних технологій.

1.4.  Метою  дистанційного  навчання  є  надання  освітніх  послуг здобувачам освіти закладу  для набуття ними знань, умінь і навичок відповідно до навчальних програм  шляхом застосування  сучасних  інформаційно-комунікаційних  технологій.

1.5.  Завданням  дистанційного  навчання  є  забезпечення  учням закладу освіти  можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти.

1.6.  У цьому Положенні терміни і поняття вживаються у таких значеннях:

– дистанційна  форма  навчання  —  форма  організації  освітнього процесу  у закладі освіти, яка забезпечує реалізацію дистанційного навчання в умовах карантину;

– технології  дистанційного  навчання – комплекс  освітніх  технологій, включаючи інформаційно-комунікаційні, що надають можливість реалізувати процес дистанційного навчання у  закладі;

– інформаційно-комунікаційні  технології  дистанційного  навчання – технології  створення,  накопичення,  зберігання  та  доступу  до електронних освітніх ресурсів з  навчальних дисциплін (програм), а також забезпечення організації  і  супроводу  освітнього  процесу  за  допомогою  засобів  інформаційно-комунікаційного  зв’язку,  у тому числі мережі Інтернет;

 - технології дистанційного навчання – комплекс освітніх технологій  (технологій розвивального,проектного, змішаного, диференційованого, програмованого навчання тощо, а також інформаційно-комунікаційних(цифрових) технологій, що дають можливість реалізувати процес дистанційного навчання;

– суб’єкти  дистанційного  навчання  —  особи,  які  навчаються  (учні 1-11класів),  та  особи, які  забезпечують  освітній  процес  за дистанційною  формою навчання (педагогічні працівники);

- синхронний режим – взаємодія між суб`єктами дистанційного навчання, під час якої учасники перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції;

асинхронний  режим  —  взаємодія  між  суб’єктами  дистанційного навчання,  під  час  якої  учасники  взаємодіють  між  собою  із  затримкою  у  часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо.

2. РЕАЛІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

2.1. Дистанційне  навчання  реалізується  шляхом  використання  технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних формах.

2.2. Дистанційна  форма  навчання  в  закладі освіти запроваджена відповідно до рішення педагогічної ради закладу освіти.

2.3. Дистанційне навчання здійснюється відповідно до освітньої програми закладу освіти та має забезпечувати виконання суб`єктами дистанційного навчання державних стандартів освіти.

  2.4. Дистанційне  навчання  організовується  для учнів,  які перебувають вдома через запровадження карантину.

2.6. Рішення щодо використання державної інформаційно-телекомунікаційної системи (електронної освітньої платформи), технічні можливості якої забезпечують дистанційне навчання в освітньому  процесі приймається педагогічною радою  закладу освіти.

3. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

    З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО
                                         НАВЧАННЯ

3.1.Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання може передбачати навчальні (у тому числі практичні, лабораторні) заняття, корекційно-розвиткові заняття, вебінари, онлайн форуми та конференції, самостійну роботу, дослідницьку, пошукову, проєктну діяльність, навчальні ігри, консультації та інші форми організації освітнього процесу, визначені освітньою програмою закладу освіти.

   3.2. Організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію суб'єктів дистанційного навчання, з використанням форм індивідуальної та колективної навчально-пізнавальної діяльності учнів, а також здійснення ними самоконтролю під час навчання.

3.3. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб'єктами дистанційного навчання під час навчальних та корекційно-розвиткових занять, консультацій, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі.

    3.4.  Педагогічні працівники самостійно визначають режим (синхронний або асинхронний) проведення окремих навчальних занять. При цьому не менше 30 відсотків навчального часу, передбаченого освітньою програмою закладу освіти, організовується в синхронному режимі (решта навчального часу організовується в асинхронному режимі).

    3.5.   Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин (стан здоров'я, відсутність доступу (обмежений доступ) до мережі Інтернет або технічних засобів навчання, зокрема дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, багатодітних, малозабезпечених сімей тощо), заклад освіти забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів (телефонний, поштовий зв'язок тощо).

3.6. Заклад освіти забезпечує регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також надання їм підтримки в освітньому процесі (за потреби).

   3.7.  Оцінювання результатів навчання учнів проводяться за видами оцінювання, визначеними спеціальними законами, і відповідно до критеріїв, визначених МОН України. Державна підсумкова атестація учнів проводиться відповідно до законодавства.

       Оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій, зокрема відеоконференц-зв'язку.

3.8. Організація освітнього процесу під час дистанційного навчання здійснюється з дотриманням вимог законодавства про освіту, захист персональних даних, а також санітарних правил і норм (щодо формування розкладу навчальних занять, рухової активності, вправ для очей, безперервної тривалості навчальної діяльності з технічними засобами навчання, тривалості виконання завдань для самопідготовки у позанавчальний час).

3.9. Дистанційне навчання осіб із особливими освітніми потребами здійснюється з урахуванням індивідуальної програми розвитку.

   Освітній процес під час дистанційного навчання осіб з особливими освітніми потребами забезпечується за участі асистента вчителя .

   Надання додаткових психолого-педагогічних послуг дітям з ООП під час дистанційного навчання здійснюються за погодженням з батьками( одним із них) згідно з ІПР дитини. Графік проведення додаткових психолого-педагогічних  і корекційно-розвиткових занять із використанням технологій дистанційного навчання затверджується керівником закладу освіти.

3.10. Облік навчальних занять і результатів навчання учнів під час дистанційного навчання здійснюється відповідно до законодавства (у класному журналі, свідоцтвах досягнень).

         У разі потреби керівник закладу освіти забезпечує організаційну та методичну підтримку педагогічних працівників для реалізації дистанційного навчання.

3.11. Батьки сприяють виконанню дитиною освітньої програми, навчальних програм з окремих предметів (інтегрованих курсів) і досягненню передбачених ними результатів навчання, реалізації індивідуальної освітньої траєкторії, дбають про фізичне та психічне здоров'я дітей, формують у них навички здорового способу життя, а також сприяють дотриманню учнями академічної доброчесності в освітньому процесі.

      У разі, якщо під час дистанційного навчання батьки не виконують свої обов'язки щодо забезпечення здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому процесі протягом 10 робочих днів підряд з невідомих причин, заклад освіти інформує про це відповідну службу у справах дітей.

5. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

5.1. Навчально-методичне забезпечення дистанційного навчання включає:

 - рекомендації щодо організації дистанційного навчання в закладах освіти;

 - змістовне, дидактичне та методичне наповнення електронних освітніх ресурсів з навчальних предметів;

 5.2. Педагогічні працівники закладу повинні підвищувати свою кваліфікацію щодо організації та володіння технологіями дистанційного навчання.

5.3. Системотехнічне забезпечення дистанційного навчання включає:

 - апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відеоконференц-зв’язку тощо), що забезпечують розроблення і використання онлайн ресурсів навчального призначення, управління навчальним процесом та необхідні види навчальної взаємодії між суб’єктами дистанційного навчання асинхронному режимі;

 - інформаційно-комунікаційне забезпечення із пропускною здатністю каналів, що надає всім суб’єктам дистанційного навчання навчального закладу цілодобовий доступ до онлайн-ресурсів для реалізації навчального процесу у асинхронному режимі;

 - програмне забезпечення загального та спеціального призначення, яке має бути ліцензійним або побудованим на програмних продуктах з відкритими кодами;

 - освітні ресурси навчальних дисциплін (програм), що необхідні для забезпечення дистанційного навчання, можуть містити:

 - методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо;

 - документи планування навчального процесу (навчальні програми, навчально-тематичні плани, розклади занять);

 - відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів тощо;

 - мультимедійні лекційні матеріали;

 - термінологічні словники;

 - практичні завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;

 - віртуальні лабораторні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;

 - віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання;

 - пакети тестових завдань для проведення контрольних заходів, тестування із автоматизованою перевіркою результатів, тестування із перевіркою викладачем;

 - ділові ігри із методичними рекомендаціями щодо їх використання;

 - електронні бібліотеки чи посилання на них;

 - інші ресурси навчального призначення.

  1. ФУНКЦІЇ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

6.1. Система дистанційного навчання в закладі освіти здійснюється з використанням навчальної інформації, розміщеної на сайті закладу, рубрика «Дистанційне навчання».

6.2. Поточна  координація  роботи  учителя та учнів    щодо виконання та перевірки домашніх завдань, різних видів контролю здійснюється на електронних поштах учителів або інших технологій.

  1. КЕРУВАННЯ СИСТЕМОЮ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ 

7.1.  Загальне керування  системою дистанційного навчання (ДН)  здійснює директор,  забезпечуючи:  проведення  заходів  для  здійснення  дистанційного навчання за  обраними напрямами (спеціальностями) за всіма видами освітньої діяльності;  фінансову  підтримку  дистанційного  навчання;  контроль  якості  та мотивацію  учасників  впровадження  дистанційного  навчання  в  закладі освіти.

7.2.  Оперативне  керування  ДН  здійснює  заступник директора   з  навчально-виховної  роботи, до  функціональних  обов’язків  якого  входить  впровадження  та  розвиток  ДН; забезпечення  методичної,  системотехнічної та матеріально-технічної підтримки дистанційного  навчання.

7.3. Безпосереднє керування  ДН  здійснює адміністратор шкільного сайту, до функціональних  обов’язків  якого  входить  впровадження  та  розвиток  дистанційного навчання.

 

 

 

Ми раді Вас вітати
Вхід на сайт
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Архів записів
ПОДІЛИТИСЯ

Новороманівська ЗОШ І-ІІІ ступенів 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz