ПРОВЕДЕННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ТИЖНЯ З ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ
АЛГОРИТМ ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ
- Ознайомлення учасників освітнього процесу з нормативно- правовою базою та регулюючими документами щодо превенції проблеми насилля в освітньому середовищі.
- Проведення зустрічей, круглих столів, семінарів, тренінгів із залученням представників правоохоронних органів, служб соціального захисту, медичних установ та інших зацікавлених організацій.
- Запровадження програми правових знань у формі гурткової, факультативної роботи.
- Організація роботи гуртків, факультативів із психології.
- Створення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у ситуації насилля та правопорушень.
- Ознайомлення учителів і дітей з інформацією про прояви насильства та його наслідки.
- Батьківські збори –це форма організації спільної діяльності батьків, учителів, практичного психолога та соціального педагога, яка передбачає їх спілкування з метою обговорення актуальних питань навчання і виховання, ухвалення рішень.
- Консультації - форма роботи з батьками, яка передбачає надання фахівцями психологічної служби допомоги батькам із різних проблем родинного виховання.
- Педагогічний консиліум - форма спілкування учнів, учителів, фахівців психологічної служби навчального закладу та батьків, метою якої є цілісне, різнобічне вивчення особистості учня, вироблення єдиної педагогічної позиції; визначення головних напрямів удосконалення виховного процесу зусиллями вчителів, батьків, самого учня; тренінги спілкування, методики оволодіння аутотренінгом.
- Для успішного попередження та протидії насильству треба проводити заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів.
ПЛАН
заходів щодо профілактики булінгу
2021/2022 навчальний рік
№ п/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія |
Термін виконання |
Відповідальний |
||||||
Інформаційно-профілактичні заходи |
||||||||||
1 |
Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільних батьківських зборах |
Батьки здобувачів освіти |
Вересень |
Директор
|
||||||
2 |
Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » |
Методична кухня класних керівників |
Жовтень |
Заступник директора з ВР
|
||||||
3 |
Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» |
Педагогіч- ний колектив |
Жовтень |
Заступник директора з ВР
|
||||||
4 |
Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» |
1 – 11 |
Упродовж року |
Практичний психолог
|
||||||
5 |
Контроль стану попередження випадків булінгу |
Нарада при директорі |
Квітень |
Директор
|
||||||
6 |
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» |
Педагогічний колектив |
Березень |
Практичний психолог
|
||||||
7 |
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню |
Педагогічний колектив |
Упродовж року |
Заступник директора з ВР
|
||||||
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти |
||||||||||
1 |
Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків |
1-4 |
Упродовж року |
Класні керівники |
||||||
2 |
Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять |
1-11 |
Упродовж року |
Класні керівники |
||||||
3 |
Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості |
5 – 11 |
Упродовж року |
Учитель інформатики
|
||||||
4 |
Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» |
9-11 |
Січень |
Педагог-організатор
|
||||||
5 |
Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії |
1-11 |
Упродовж року |
Класоводи, учителі літератури, історії |
||||||
6 |
Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» |
1-11 |
10-14 грудня |
Класні керівники, учителі правознавства, практичний психолог школи |
||||||
7 |
Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» |
1-11 |
17-21 грудня |
Класні керівники, учителі-предметники |
||||||
Психологічний супровід |
||||||||||
Діагностичний етап |
||||||||||
1 |
– Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; |
Усі категорії учасників освітнього процесу |
Упродовж року
(За потребою)
|
Класні керівники, психолог |
||||||
2 |
Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах |
|
Вересень |
Практичний психолог
|
||||||
3 |
Діагностика стану психологічного клімату класу |
1-11 |
Упродовж року |
Практичний психолог
|
||||||
4 |
Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час |
1-11 |
Упродовж року |
Практичний психолог
|
||||||
5 |
Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу |
1-11 |
Упродовж року |
Практичний психолог
|
||||||
6 |
Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу |
1-11 |
Упродовж року |
Практичний психолог
|
||||||
Робота з батьками |
||||||||||
1 |
Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» |
1-11 |
Упродовж року |
Класні керівники |
||||||
2 |
Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини |
1-11 |
Упродовж року |
Практичний психолог
|
||||||
3 |
Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» |
За запитом |
Січень – Лютий |
Практичний психолог
|
||||||
4 |
Інформаційна робота через інтернет-сторінки |
|
Упродовж року |
Заступник директора з ВР |