Матеріали та план заходів проведення тижня знань з основ безпеки життєдіяльності(з 24 по 28 квітня 2017 року) та Всесвітнього дня охорони праці (28 квітня 2017 р.)
Проведення Дня цивільного захисту
|
1
|
Збір керівного і начальницького складу ЦЗ. Заслуховування доповіді начальника штабу ЦЗ , заступників начальника ЦЗ про готовність дій під час проведення Дня ЦЗ
|
28 квітня 2017р. 8.00
|
Директор школи , начальник ЦЗ
|
|
2
|
Відкриття Дня ЦЗ, проведення лінійки
|
28квітня2017р.
|
ЗДНВР
ПО з ЦЗ
|
|
3
|
Проведення уроків з цивільної оборони:
для 2—4 класів тема: Оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій
Дії населення за сигналами оповіщення.
Вікторини, рольові ігри,
подорожі в «Країну дорожніх знаків» тощо.
Для 5-9 класів тема: «Засоби індивідуального
захисту. Протигази, респіратори, ватно-марлеві пов’язки».
Вікторини з ЦЗ, тести на теми життєвих ситуацій,
змагання, естафети.
Для 10-11 класів тема: «Організація та проведення рятувальних робіт в школі. Завдання рятувальних робіт. Сили і засоби для проведення рятувальних робіт».
Практичні завдання з вирішення ситуаційних завдань, проведення командних змагань стосовно до умов дистанції «Техногенна смуга перешкод».
|
Протягом дня
|
Класні керівники
|
|
4
|
Організація виставки творчих робіт учнів «Небезпека очима дйтей» (2-7кл.)
|
До 28 квітня 2017 року
|
вчитель образотворчого мистецтва, класоводи
|
|
5
|
Проведення вернісажу фотогазет, листівок, плакатів на тему «Навколишнє середовище і людина»
|
28 квітня 2017 року
|
заступник директора з виховної роботи
|
|
6
|
Відпрацювання дій учнів, постійного складу школи в разі виникнення надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру
|
28 квітня 2017 року
|
Класні керівники
|
|
7
|
Організувати в бібліотеці школи тематичну виставку літератури «Природа і людина», перегляд відеофільмів про дії населення в екстремальних умовах і ситуаціях.
|
До 28квітня 2017 року
|
Зав. бібліотекою та вчитель з основ здоров`я
|
|
8
|
Проведення комбінованих спортивних естафет з елементами виконання нормативів програми «Цивільна оборона» (10-11 кл.)
|
До 28 квітня 2017 року
|
вчитель предмету «Захист Вітчизни»,вчитель фізкультури
|
|
9
|
Оформити інформаційний стенд «Дії населення в надзвичайних ситуаціях»
|
До 28 квітня 2017
|
заступник директора з НВР
|
|
Уроки, практичні заняття,
вікторини
1—4 ті класи
- Сигнали оповіщення.
- Надзвичайні ситуації.
- Порядок дій в екстремальних ситуаціях.
- Захисні споруди.
- Основи радіаційної гігієни.
- Дії в умовах загрози радіоактивного забруднення.
- Використання підручних засобів та індивідуального одягу для того, щоб запобігти потраплянню радіонуклідів до організму.
- Правила пожежної безпеки в домі, у школі.
- Засоби захисту органів дихання та шкіри.
- Евакуація з приміщень у разі виникнення пожежі.
- Дії учнів під час пожежі.
- Основні правила безпеки при використанні побутових нагрівальних, електричних та газових приладів.
5-й клас
- Елементарні поняття про радіацію, її види та властивості.
- Застосування іонізуючого випромінювання у промисловості і сільському господарстві.
- Правила безпечного користування газом.
- Попередження трагічних наслідків пожеж.
- Пожежна безпека в поводженні з легкозаймистими речовинами
і матеріалами.
6-й клас
- Захист від сучасних засобів масового ураження.
- Засоби індивідуального та колективного захисту населення.
- Небезпечні ситуації, аварії, катастрофи та захист від їх наслідків.
- Виконання нормативів з одягання протигаза.
- Первинні засоби пожежогасіння.
- Правила безпеки під час грози.
7-й клас
- Дії учнів за можливих аварій, катастроф, стихійних лих та інших надзвичайних ситуацій.
- Надання само- і взаємодопомоги при кровотечах, опіках, переломах, ураженнях отруйними і радіоактивними речовинами.
- Радіація та її види. Техногенний і штучний радіаційний фони.
- Правила експлуатації нагрівальних приладів.
- Використання газу, бензину та інших пальних рідин.
8-й клас
- Іонізуюче випромінювання.
- Радіаційні ушкодження на різних рівнях.
- Біологічна дія іонізуючого випромінювання.
- Правила утримання і порядок застосування засобів первинного гасіння пожежі.
9-й клас
- Наслідки опромінення.
- Медико-біологічний протипроменевий захист організму.
- Пожежна безпека електричних мереж.
- Відповідальність за порушення правил пожежної безпеки.
10-й клас
- Радіоекологія.
- Радіаційні аварії та їхні основні екологічні наслідки.
- Протирадіаційний захист населення. Дії за сигналом «Радіаційна безпека».
- Герметизація запасів води і продуктів харчування.
- Засоби індивідуального захисту.
- Способи оповіщення пожежної охорони і населення про пожежу. Надання допомоги. Рятування людей.
- Гасіння пожежі.
11-й клас
- Вимір ядерних випромінювань.
- Принципи та норми радіаційної безпеки.
- Запобігання пожежам і захист від них. Використання первинних засобів гасіння пожежі.
- Знаки безпеки.
- Вимірювання дозиметричними приладами рівнів радіації на місцевості і усередині приміщень та будівель.
ДЕНЬ ЦЗ В ШКОЛІ
Гра для учнів 5 класів
Мета: на практиці навчити дітей помічати небезпечні ситуації в приміщенні, розвивати увагу, мислення, вміння активно і правильно діяти в небезпечній ситуації. Виховувати бережливе ставлення до шкільного майна, відповідально ставитися до свого життя та життя своїх товаришів.
Обладнання: набір паперових сигнальних півників ( червоних, оранжевих), бутафорська стіна з розеткою.
Учасники гри: організовуються дві команди: «Вогнеборці», «Володарі вогню».
Учасники об'єднані якимось символом (пов'язки на голові, хустинки на шиї).
Правила гри: кожній команді надається територія небезпеки (кімната), на якій умовно порушені правила пожежної безпеки. Наприклад:
- телевізор стоїть біля батареї;
- на телевізорі складено папір;
- на телевізорі стоїть ваза з квітами;
- праска лежить на тканині;
- над обігрівачем сушиться одяг;
- біля обігрівача лежить килим;
- телевізор, обігрівач і праска ввімкнені в одну розетку на бутафорській стіні;
- сірники лежать на підвіконні ( в доступному для малюків місці) ;
- у приміщенні відсутній вогнегасник;
За сигналом ведучого учасники команд заходять до кімнат і шукають порушення, на виявлених порушеннях прикріплюють сигнальні півники.
Виграє та команда, яка спритніше виявить порушення і правильно їх аргументує.
ЧИТАТИ ДАЛІ
|